גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

SOS - מופע תאטרון מוסיקלי של ורה מרטינוב בהשתתפות מקהלת Intrada

ארכיון תאריך: 19 נובמבר 2018

ההופעה ברוסית

משך: שעה וחצי

מופע פרפורמנס מוזיקלי בליווי כתוביות באנגלית.

יוצרת הקונצפט וליברית, במאית ומנהלת אמנותית: ורה מרטינוב.
מלחין - אלכסיי סיסוייב.
מנהלת מוזיקלית: יקטרינה אנטוננקו (מנהלת אומנותית של הלהקה INTRADA)
כוריאוגרפיה: ניקיטה צ'ומקוב.

שחקנים:
פולינה גרישינה
סשה פרונקין
פרקשניסט, מפעיל מפתח מורס:
דמיטרי שלקין

הסולנים של הלהקה הווקאלית INTRADA
דריה ספרושקינה: סופרן
מריה גריגןרייבה: סופרן
יבגניה קיסינה: סופרן
אולגה שחובה: סופרן
יקטרינה קולומינה: אלט
אולגה טלישבה: אלט
ורברה פופובה: אלט
מריה מובנקו: אלט
איבן דרבנין: טנור
ארטיום וולקוב: טנור
מיכאיל נור: טנור
סרגיי מרגין: טנור
איליה לפטב: בס
גלב קרדסביץ': בס

М.ART מציג מופע פרפורמנס SOS ("שיר השירים") - קנטטה בימתית ל-14 זמרים, 2 מקריאים, כלי הקשה ומפתח מורס. היוצרים של המופע הם האמנית והבמאית ורה מרטינוב ומלחין אלכסיי סיסוייב. הפרפורמנס מבוסס על שלושה טקסטים - "שיר השירים", המכתבים של פליניוס הצעיר והערות פרטיות מן האייפונים של ורה מרטינוב והשחקנית פולינה גרישינה. הופעת הבכורה העולמית של SOS התרחשה במרחב החדש של תיאטרון הלאומים במסגרת הפסטיבל לתיאטרון האירופאי החדש (NET) במוסקבה בדצמבר 2017.

טקסטים פואטיים המדברים על אהבה משיר השירים מתערבים עם רגשות הדאגה של אנשים בני זמננו ועדויות על קטסטרופות: מעיתונאים של כלי התקשורת המרכזיים עד נער בן 18 מהמאה הראשונה לספירה (באותו גיל היה פליניוס הצעיר כשהייה עד להתפרצות הר הגעש וזוב, חורבן העיר פומפיי ומות דודו, המדען והסופר הרומאי הנודע פליניוס הזקן).

SOS הוא אות המצוקה הבינלאומי בתקשורת אלחוטית שמשתמשת בקוד מורס. האות מורכב משלוש נקודות, שלושה קווים ושלוש נקודת. בהצגה, שיר השירים יבוצע בשפה האנגלית על פי התרגום של המאה ה-XVII, שאר הטקסטים - בשפה הרוסית.

ורה מרטינוב: "שום דבר לא השתנה מתקופתו של פלניוס. ההערות שלי וההערות של פולינה גרישינה נכתבו בטלפון בשנת 2017, ופליניוס הוא איש צעיר מהמאה הראשונה לספירה. ולמרות הכל, יש לי תחושה מלאה שאנחנו מתקשרים בינינו. הפרפורמנס הזה מציג שאין שום גבולות. בכלל. לא בזמן. ולא במרחב".

יוצרי הפרויקט מודים לאולג מקרוב ואיבן לונגין, יוצרי מיצג האור "I would bring you to my childhood home".  

ורה מרטינוב היא אמנית ובמאית. בשנת 2008 סיימה את לימודיה בסדנא של דמיטרי קרימוב באקדמיה הרוסית לאומנויות תיאטרון, הפקולטה לסצנוגרפיה. שיתפה פעולה עם בית הספר של התיאטרון האמנותי של מוסקבה, האקדמיה הרוסית לאומנוית התיאטרון ובית הספר הבריטי הגבוה לעיצוב. משנת 2015 עבדת בתור אמנית עצמאית עם תיאטרונים, מוזיאונים וגלריות שונים. משנת 2012 עד 2015 הייתה מנהלת אומנותית של מרכז גוגול, שותפה של קיריל סרבריניקוב בחידוש התיאטרון. אחת מן המייסדים של מעבדת דמיטרי קרימוב, שבה עבדה בתור סצנוגרפית, מעצבת תלבושות, פרפורמרית (2004 - 2013). רזידנטית בתוכניות מרכז ווטרמיל של רוברט וילסון (2012, 2013). מנהלת המרחב החדש של תיאטרון הלאומים. כלת פרסים של קוואדריאנלה בפראג, פסטיבל אדינבורו הבינלאומי לאומנות (ביחד עם מעבדת דמיטרי קרימוב), "מסכת הזהב" בקטגוריית "מעצב אומנותי". כלת פרס "אינובציה" בקטגוריית "פרויקט השנה". גרה במוסקבה.    

Intrada - להקה ווקאלית מהדור החדש ממוסקבה, המשתפת פעולה עם להקות מובילות, מוזיקאים ומנצחים מרוסיה ואירופה. "המקהלה המוסקבאית הטובה ביותר" (העיתון "מוזיקלנייה ז'יזן"). "פלא מקהלתי צעיר" (Colta.ru). "אי אפשר לדמיין שירה יותר נלהבת, מסודרת, חזקה ובולטת מאשר הזאת של Intrada" (העיתון Sächsische Zeitung). "תענוג עמוק של צלילים עשירים" (העיתון Sächsische Zeitung).

ציטוטים מן העיתונות:
“... מסה מגוונת על זיכרון וטבען של קטסטרופות, רגשות וסבל, שיכולים להתבטא בצורות שונות. טרגדיית ההמונים הופכת לאישית ולהפך, הכל קשור אחד לשני. זהו משל קודר על חיים של בן אדם ללא בן אדם אחר, על טרגדיות קטנות שבאופן בלתי נמנע משפיעים על הכללי והופכות למשהו קטלני".
ערוץ הטלוויזיה "דוז'ד", דניס קטייב.

“SOS עם הכותרת המשנית The Song of songs (שיר השירים) כולל בתוכו שתי שכבות שבמבט הראשון רחוקות זו מזו: אות מצוקה והמנון תנ''כי לאהבה. המשימה  של היוצרים הייתה לקרב, לקשור ביניהן, לתת למאזין להרגיש את התלות הזאת… ביחד עם הכוח הבלתי-רגיל, שמסוגלת להפגין אהבה, השיח פה עמוק יותר ורחב יותר: הוא כולל גם קשר בין-זמני, גם קרבה בין דורות, גם כאב של אבידה, גם פחד משכחה וגם תקווה לגאולה - של אדם והעולם.
"נזביסימיה גזטה", מרינה גייקוביץ'.

“ כמעט בכל הטקסטים מדובר על קטסטרופה… זאת יכולה להיות קטסטרופה אישית - החיים בלי מישהו אחר - או טרגדיה המונית, שיכולה לקרות לכולנו. בתוך ההצגה הטקסט של ורה מלכתחילה מוצפן בתוך תפקיד של כלי מוזיקלי לא שגרתי - מפתח מורס. ראשית, זה הלייטמוטיב הריתמי של האות SOS: שלוש נקודות - שלושה קווים - שלוש נקודת. שנית, בביצוע של הפרקשניסט דמיטרי שלקין נשמע קטע גדול והוא עיבוד הטקסט של ורה. בעל הידע יפענח את המסר".
אלכסיי סיסוייב (מהפירסום של Colta.ru, מרינה קושצ'ייבה)

M.ART הוא הפרויקט ללא מטרת רווח וללא תמיכה ממשלתית המקדם את התרבות הרוסית העכשווית בניו יורק, לונדון ותל אביב. М.ART מציג את התוכנית הנבחרת בקפדנות הבנויה מהנציגים הבולטים של התיאטרון החדש הרוסי, הקולנוע, המוזיקה והמחול העכשוויים. הפרויקט מיועד גם לקהל דוברי רוסית וגם לכלל הצופים המתעניינים באמנות הרוסית העכשווית ובפרקטיקות האמנותיות החדשניות. הפרויקט מיושם בתמיכת Modern Artlife Foundation www.mart.foundation     
     
המרחב החדש הוא הפרויקט הבינתחומי של תיאטרון הלאומים שנפתח בשנת 2016, מרכז האומנות העכשווית שכולל מעבדות תיאטרון ותכנית חינוכית, המשתתף הקבוע של "טריטוריה", הפסטיבל ובית הספר לאמנות עכשווית, ופסטיבל התיאטרון NET (התיאטרון האירופאי החדש), חתן פרס "אינובציה" בתחום האומנות העכשווית כפרויקט השנה.  

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter