גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

להקת הפלטינה -גרסה 2022

ארכיון תאריך: 15 יולי 2022

משך: שעה ורבע

הדלתות והמסעדה יפתחו בשעה 19:00. מומלץ להגיע סמוך לפתיחת דלתות
להקת הפלטינה הוקמה במקור על ידי אהרלה קמינסקי כהרכב ליווי לאריק איינשטיין (שאף העניק לה את שמה), לאחר מכן, בין השנים 1971 - 1976  המשיכה הפלטינה לפעול  כהרכב ג'אז, כשחברי הלהקה מתחלפים אך גרעין הלהקה היו תמיד: רומן קונסמן ז"ל (חליל וסקסופון)  ואהרלה קמינסקי  (תופים וכלי הקשה). 

הלהקה זכתה להצלחה רבה, הוציאה שלושה אלבומים, ובשנת 1974 אף הוזמנה להופיע ב"פסטיבל ניו פורט" שהיה אז אירוע הג'אז החשוב והיוקרתי בארה"ב ובעולם.

הלהקה המיתולוגית שזכתה לתשומת לב חסרת תקדים והשפיעה על המוסיקה הישראלית גם מחוץ לחוגי הג'אז, תגיע לשבלול להופעה בלתי נשכחת.
אל שרידי ההרכב המקורי: אהרלה קמינסקי – תופים וכלי הקשה  ונחום פרפרקוביץ' – פסנתר וקלידים, יצטרפו: אילן סאלם - בחליל,  יוראי אורון – בבס, והפעם גם אורח מיוחד: רוברט אנצ'פולובסקי  שיוסיף את הגון של סקסופון האלט שהיה חלק כל כך דומיננטי במוזיקה של רומן קונסמן.
ההרכב יגיש קטעים מתוך הרפרטואר המקורי של הלהקה ובעיקר קטעים מתוך האלבום: "הקלטה חיה בברברים" שראה אור לראשונה ב 1973 ויצא שוב לאחרונה בגרסת ויניל!

"בשנות ה - 70 היו בין מוסיקאי הג'אז רק מעטים שהגיעו להכרה ראויה, ולהצלחה בהופעות. על רקע זה בולטת במיוחד הקריירה של להקת הפלטינה, שזכתה לתשומת לב חסרת תקדים בתחומה, והשפיעה על המוסיקה הישראלית גם מחוץ לחוגי הג'אז"  (יואב קוטנר)

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter