גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

הפסטיבל של מחול מודרני מרוסיה - Context. Diana Vishneva - בכורה עולמית

ארכיון תאריך: 8 מרץ 2019

משך: שעה ו-45 דקות, כולל הפסקה

לתשומת לבכם: אין כניסת מאחרים כלל. 
אין כניסה למופעי מחול מתחת לגיל 3.
פתיחת דלתות של האולם כרבע שעה לפני תחילת המופע


M.Art גאים להציג: Context. Diana Vishneva הפסטיבל של מחול מודרני מרוסיה. בכורה עולמית

M.ART מציגים את פסטיבל הכוריאוגרפיה העכשווית Context. Diana Vishneva בסיבוב ההופעות בעולם, כשהוא מתקיים על במתו המהוללת של מרכז סוזן דלל. זוהי תוכנית מרהיבה של הפקות מחול פרי יצירתם של כוריאוגרפים רוסים מהדור הצעיר: ולדימיר ורנבה, אולגה וסילייבה, קונסטנטין קייחל, אולגה לבובקינה ופאבל גלוחוב. במסגרת האירוע יוצגו - לראשונה מחוץ לרוסיה - קטעים מהבלט המפורסם "נורייב" (בימוי של קיריל סרברניקוב), שבכורתו התקיימה בדצמבר 2017 על הבמה המרכזית של תיאטרון בולשוי, וכן הופעת סולו של דיאנה וישנבה, הסולנית הראשית של תיאטרון מרינסקי, המייסדת של הפסטיבל.

משך האירוע (שני חלקים כולל הפסקה) שעה ו-45 דקות

חלק 1
כוריאוגרפיות מאת:
ולדימיר ורנבה
פאבל גלוחוב
אולגה לבובקינה
אולגה וסילייבה

חלק 2
יצירת מחול מאת כוריאוגרף קונסטנטין קייחל
"המכתב לרודי. דיווה" (מתוך הבלט "נורייב")
"המכתב לרודי. תלמיד" (מתוך הבלט "נורייב")
ריקוד סולו "הנרצח" בביצועה של דיאנה וישנבה, יצירתו של כוריאוגרף גרמני מרקו גרקה לפסקול משיריה של הזמרת האגדית ברברה.

תוך חמש שנים התפתח הפסטיבל, שנוסד על ידי דיאנה וישנבה בשנת 2013 כאירוע בן שלושה ימים, לשבוע של חגיגת אמנות, שמתקיימת במוסקבה וסנט פטרסבורג ומציגה לצופים את השיאים המשובחים ביותר במחול בן-זמננו. כל שנה תוכנית הפסטיבל כוללת בכורות עולמיות, שיתופי פעולה ייחודיים, הפקות של מאסטרים ותיקים לצד אלו של כוכבים עולים בעולם הכוריאוגרפיה, שזכו לשבחי המבקרים, וכן סרטים דוקומנטריים בנושא המחול ותוכנית עיונית.

באביב 2019 Context מתחיל את מסעו בעולם בהופעות בתל-אביב ולאחר מכן בלונדון. משתתפת באירוע גם דיאנה וישנבה, המייסדת והמנהלת האמנותית של הפסטיבל, פרימה בלרינה של תיאטרון מרינסקי, פרימה בלרינה לשעבר של תיאטרון הבלט האמריקאי, סולנית אורחת של תיאטרון בולשוי. כל הופעתה של דיאנה, המוכרת כאחת הבלרינות הגדולות של זמננו, היא אירוע ייחודי ומיוחל.

יותר אודות הפסטיבל:

קטעים מתוך הבלט "נורייב" מאת קיריל סרברניקוב יוצגו לראשונה מחוץ לרוסיה. זוהי פרשנותו של הבמאי האוונגרדי לסיפור חייו של הרקדן האגדי רודולף נורייב, אשר לא שב לבריה"מ מסיבוב ההופעות בחו"ל בשנת 1961. הבכורה של הבלט, שהתקיימה בשנת 2017 על הבמה המרכזית של תיאטרון בולשוי, הפכה באותה שנה לאירוע תיאטרלי המדובר ביותר ברוסיה.

מבחר מיוחד של יצירות מחול של כוריאוגרפים צעירים שמייצגים את סצנת המחול החדשה ברוסיה. הצופים הישראלים יראו את עבודותיהם של זוכי התחרות Context Lab, ביניהם ולדימיר ורנבה, אולגה וסילייבה, קונסטנטין קייחל, אולגה לבובקינה ופאבל גלוחוב. הכוריאוגרפים הרוסים האלה, שזכו להכרה עולמית, שופטים היום בתחרויות הנחשבות ביותר של פרסים לאמנויות הבמה, וליצירתם מקום מכובד ביותר ברפרטואר התיאטראות ברוסיה ובעולם.

דיאנה וישנבה תופיע עם סולו בן 8 דקות "הנרצח", יצירתו של כוריאוגרף גרמני מרקו גרקה לפסקול משיריה של ברברה.

 M.ART הינו מיזם לא-ממשלתי ללא מטרות רווח שמטרתו לקדם תרבות רוסית עכשווית בניו-יורק, לונדון ותל-אביב

תמונות של דיאנה וישנובה: אירינה טומנין
תמונות של אולגה וסיליבה: מארק אוליץ

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter