גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

אופרה

האופרה לה טרוויאטה

ארכיון תאריך: 24 יולי 2018 - 6 פברואר 2019

משך: שעתיים ורבע, כולל הפסקה

השירה באיטלקית עם כתוביות בעברית

האופרה תוצג בפרשנות מקורית של הבמאי הצ'כי, לודק גולת ובניהולה המוסיקלי של מאסטרו פטריק בטון  וד"ר סוניה מזר.
 
בין הסולנים: רבקה פלק (צ'ילה -ישראל), ורוניקה ברוק (האופרה הישראלית), קינרת אלי (ארצות הברית), לאורה אוליביה שפנגל (אוסטריה), יולי רורמן (האופרה ישראלית) , קירה זיבניצקיגרמן גולמי טורס-פדו (ספרד), אנדרי דראני (גרמניה), יסוקי איטו (יפן), גיוליו בוסקטי (איטליה),  ועוד.

"לה טרוויאטה" מתארת את סיפור אהבתם הבלתי אפשרית של ויולטה ושל אלפרדו בפריז של המאה ה- 19. ויולטה ולרי, בת חסותו של הברון דופול, מקיימת נשף בביתה, ושם היא מתוודעת לאלפרדו ז'רמון, אשר מעריץ אותה בסתר, אולם היא מוכנה להציע לו ידידות בלבד, שכן היא מעדיפה להישאר נאמנה לאורח חייה נטול המגבלות. לאחר מכן, ויולטה מוותרת על חיי ההוללות בפריז, ועוברת להתגורר עם אלפרדו בכפר, ואף מוכרת חלק מרכושה על מנת לממן את המגורים בכפר הכרוכים בהוצאות כבדות. אביו של אלפרדו, ג'ורג'יו, מגיע לבקר את ויולטה ומבקש ממנה לעזוב את אלפרדו, מכיוון שזוגיותם מונעת ממנו לחתן את בתו. ויולטה עוזבת חזרה לפריז ואלפרדו בעקבותיה, ודו קרב בינו לבין הברון דופול מאלץ אותו לעזוב את פריז. בינתיים, מצבה הבריאותי של ויולטה מחמיר, עד שלבסוף אלפרדו מגיע אליה, אך מאוחר מדיי, והיא מתה בזרועותיו.
 
סיפור אהבה קורע לב וגדול מהחיים שסופו טראגי הוא קו העלילה של אופרות רבות, החל מ"אנה בולנה", דרך "לוצ'יה דה למרמור" ו"פוריטני", וכלה ב"אאידה" ובאחרות.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter